Badam, poznaję, doświadczam...- Dawna Bydgoszcz"
W ramach projektu "Badam, poznaję, doświadczam...- Dawna Bydgoszcz" byliśmy na wycieczce w czasie której dzieci weryfikowały swoje hipotezy dotyczące dawnej Bydgoszczy. Pod pomnikiem króla Kazimierza Wielkiego - założyciela naszego miasta spotkaliśmy uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. Kazimierza Wielkiego, którzy promowali swoją szkołę i przedstawili nam wiedzę o naszym królu , który w tym dniu obchodził rocznicę urodzin. Wszystkie dzieci dostały breloczki. Zwiedziliśmy mało uczęszczane na co dzień miejsca wiążące się z historią Bydgoszczy.
W ramach projektu "Badam, poznaję, doświadczam...- Dawna Bydgoszcz" byliśmy na wycieczce w czasie której dzieci weryfikowały swoje hipotezy dotyczące dawnej Bydgoszczy. Pod pomnikiem króla Kazimierza Wielkiego - założyciela naszego miasta spotkaliśmy uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. Kazimierza Wielkiego, którzy promowali swoją szkołę i przedstawili nam wiedzę o naszym królu , który w tym dniu obchodził rocznicę urodzin. Wszystkie dzieci dostały breloczki. Zwiedziliśmy mało uczęszczane na co dzień miejsca wiążące się z historią Bydgoszczy.
Pantonima
30 kwietnia odwiedzili nas przedszkolacy z pięknym występem pantomimy . Dzieci przedstawiły za pomocą ruchu i muzyki kawałek polskiej historii. Pokazały znaczenie naszych symboli narodowych i siłę Polaków w dążeniu do odzyskania niepodległości po zaborach i w czasie obu wojen. Pantomima była wzruszająca , a na zakończenie zaśpiewaliśmy " Przekażcie sobie znak pokoju ", a po nim nasz narodowy hymn.
30 kwietnia odwiedzili nas przedszkolacy z pięknym występem pantomimy . Dzieci przedstawiły za pomocą ruchu i muzyki kawałek polskiej historii. Pokazały znaczenie naszych symboli narodowych i siłę Polaków w dążeniu do odzyskania niepodległości po zaborach i w czasie obu wojen. Pantomima była wzruszająca , a na zakończenie zaśpiewaliśmy " Przekażcie sobie znak pokoju ", a po nim nasz narodowy hymn.
22 kwietnia Światowy Dzień Ziemi
My też dbamy o naszą planetę.
Sprzątaliśmy teren wokół naszej szkoły.
******************
Wiele śmieci pozostawili po sobie dorośli ."
*******
******************
Wiele śmieci pozostawili po sobie dorośli ."
*******
Tytuł koncertu był zagadkowy - "Zamknięte w futerale"
Futerałem nazywamy rodzaj pojemnika do przechowywania i przenoszenia przedmiotów wymagających ostrożnego obchodzenia się z nimi. Do takich niewątpliwie należą instrumenty muzyczne. Delikatne skrzypce, oboje czy flety. Po kształcie futerału próbowaliśmy odgadnąć, jaki krył się w nim instrument. Przekonaliśmy się , że mały futerał pomieścić może duży instrument i że są takie futerały, w których instrument ma dużo miejsca. Otwieraliśmy i zaglądaliśmy do futerałów uwalniając w ten sposób różne instrumenty, a wraz z nimi dźwięki składające się na piękną, nieznającą ograniczeń muzykę.
Futerałem nazywamy rodzaj pojemnika do przechowywania i przenoszenia przedmiotów wymagających ostrożnego obchodzenia się z nimi. Do takich niewątpliwie należą instrumenty muzyczne. Delikatne skrzypce, oboje czy flety. Po kształcie futerału próbowaliśmy odgadnąć, jaki krył się w nim instrument. Przekonaliśmy się , że mały futerał pomieścić może duży instrument i że są takie futerały, w których instrument ma dużo miejsca. Otwieraliśmy i zaglądaliśmy do futerałów uwalniając w ten sposób różne instrumenty, a wraz z nimi dźwięki składające się na piękną, nieznającą ograniczeń muzykę.