Projekt edukacyjny Polubić czytanie
Kontynuacja z klasy drugiej
Prozdrowotny projekt edukacyjny
Kontynuacja z klasy drugiej
Prozdrowotny projekt edukacyjny
1.„Aby
mój uśmiech był zawsze piękny!”
CELE OGÓLNE
PROJEKTU:
• promocja zdrowego stylu życia w szkole
• kształtowanie umiejętności dbania o swoje zęby
• doskonalenie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia
i selekcjonowania informacji pochodzących z różnych źródeł
• kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji,
dyskutowania i efektywnego współdziałania w zespole
SZCZEGÓŁOWE
CELE PROJEKTU:
Uczeń:
• zbiera i selekcjonuje informacje
• wykorzystuje zebrane informacje
• wyciąga wnioski dotyczące przyczyn powstawania
próchnicy
• współpracuje w grupie
• planuje i organizuje swoją pracę
• prezentuje wyniki swojej pracy
• poprawnie wypowiada się
• dokonuje samooceny
to program adresowany do uczniów
klas drugich i trzecich szkół podstawowych. Realizowany jest od 2007 r.
Tematyka projektu
dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów
unikania różnych ryzyk. Koncentruje się także wokół podstawowych pojęć o
pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz oszczędzaniu,
Główne cele programu:
- kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach podwyższonego ryzyka i niebezpieczeństw,
- nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
- nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.
Propozycje zawarte w
programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą
doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa a także
przydatne we współczesnym świecie jako początek edukacji najmłodszych.
Istotnym elementem edukacji finansowej jest
współpraca z rodzicami. Zajęcia dydaktyczne angażują bowiem także rodziców.
Nauczyciele przygotowują ich do pracy z uczniami podczas spotkania, w ramach
którego wprowadzają w tematykę zajęć. Oprócz tego, że rodzice powinni znać
założenia i przebieg projektu, mają także pełnić funkcję konsultantów oraz
aktywnie włączać się na każdym etapie projektu w pracę swoich dzieci. Mogą to
uczynić np. poprzez wykonywanie wspólnie z nimi zadań domowych, polegających w
części na rozmowie na temat realizowanych w danym dniu treści, czy
wypełnianie Karty bezpieczeństwa oraz Karty oszczędzania). Rodzice mogą także
śledzić postępy swojego dziecka „podróżnika”, przeglądając jego „Dziennik
podróży’’, co miesiąc bogatszy o kolejny pakiet.
- 3.
„Leśna
skrzynia skarbów” kontynuacja
- Zapoznanie z lasem. Warstwami lasu.
- Rozbudzenie ciekawości poznawczej dzieci, zachęcenie do twórczego działania.
- Pogłębianie wiedzy dotyczącej znajomości grzybów jadalnych, niejadalnych i trujących.
- Doskonalenie umiejętności wyszukiwania, weryfikowania i klasyfikowania informacji.
- Zgodna współpraca w grupach.
- Kształcenie postaw proekologicznych.
- Rozpoznawanie roślin .
- Rozpoznawanie zwierząt leśnych, ich cech charakterystycznych i zwyczajów, ptaków zimujących w Polsce, z wykorzystaniem leksykonu, atlasu multimedialnego, encyklopedii.
- dostrzeganie potrzeby ochrony lasów.
- kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w lesie.
- kształcenie wyobraźni i myślenia.
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.