SP 63

SP 63

Projekty edukacyjne



Projekt edukacyjny Polubić czytanie
Kontynuacja z klasy drugiej





Prozdrowotny projekt edukacyjny
  1.Aby mój uśmiech był zawsze piękny!”

CELE OGÓLNE PROJEKTU:

• promocja zdrowego stylu życia w szkole

• kształtowanie umiejętności dbania o swoje zęby

• doskonalenie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia i selekcjonowania informacji pochodzących z różnych źródeł

• kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji, dyskutowania i efektywnego współdziałania w zespole



SZCZEGÓŁOWE CELE PROJEKTU:

Uczeń:

• zbiera i selekcjonuje informacje

• wykorzystuje zebrane informacje

• wyciąga wnioski dotyczące przyczyn powstawania próchnicy

• współpracuje w grupie

• planuje i organizuje swoją pracę

• prezentuje wyniki swojej pracy

• poprawnie wypowiada się

• dokonuje samooceny

 




  2.Projekt edukacji finansowej " Od grosika do złotówki" przy współpracy z fundacją Kronenberga      kontynuacja w klasie trzeciej

to program adresowany do uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych. Realizowany jest od 2007 r.

Tematyka projektu dotyczy szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk. Koncentruje się także wokół podstawowych pojęć o pieniądzu, zarabianiu, racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz oszczędzaniu,

Główne cele programu:

  • kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach podwyższonego ryzyka i niebezpieczeństw, 
  • nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu,
  • nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań.

Propozycje zawarte w programie stanowią unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertę wzbogacającą doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa a także przydatne we współczesnym świecie jako początek edukacji najmłodszych.


Istotnym elementem edukacji finansowej jest współpraca z rodzicami. Zajęcia dydaktyczne angażują bowiem także rodziców. Nauczyciele przygotowują ich do pracy z uczniami podczas spotkania, w ramach którego wprowadzają w tematykę zajęć. Oprócz tego, że rodzice powinni znać założenia i przebieg projektu, mają także pełnić funkcję konsultantów oraz aktywnie włączać się na każdym etapie projektu w pracę swoich dzieci. Mogą to uczynić np. poprzez wykonywanie wspólnie z nimi zadań domowych, polegających w części na rozmowie na temat realizowanych w danym dniu treści, czy wypełnianie Karty bezpieczeństwa oraz Karty oszczędzania). Rodzice mogą także śledzić postępy swojego dziecka „podróżnika”, przeglądając jego „Dziennik podróży’’, co miesiąc bogatszy o kolejny pakiet.




       
  • 3. „Leśna skrzynia skarbów” kontynuacja

    a w niej:
  • Zapoznanie z lasem. Warstwami lasu.
  • Rozbudzenie ciekawości poznawczej dzieci, zachęcenie do twórczego działania.
  • Pogłębianie wiedzy dotyczącej znajomości grzybów jadalnych, niejadalnych i trujących.
  • Doskonalenie umiejętności wyszukiwania, weryfikowania i klasyfikowania informacji.


  • Zgodna współpraca w grupach.
  • Kształcenie postaw proekologicznych.
  • Rozpoznawanie roślin .
  • Rozpoznawanie zwierząt leśnych, ich cech charakterystycznych i zwyczajów, ptaków zimujących w Polsce, z wykorzystaniem leksykonu, atlasu multimedialnego, encyklopedii.
  • dostrzeganie potrzeby ochrony lasów.
  • kształtowanie nawyków właściwego zachowania się w lesie.
  • kształcenie wyobraźni i myślenia.
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.